abah ! saya dah BESAR larh (!)




hallo semua.. haloo mak cik2. pak cik2..
pakcik dah makan??
makcik plak dah masak??
anak2 semua dah makan?
(belum ? )
haip bile larh nak besar kalau tak makan neyh..
hamboy kau pendek sesedap perasa jer habes kau biler nak besau?
eh2 nanti esok2 besau lorh..

korunk tak pelik ker dgn entry si PENDEK aini kali neyh..
"ABAH, SAYA DAH BESAR LARH'

nak tawu tak?
oke meh sini sile2.. jemput duduk.. bukak ler slipar dulu..
kok ye pun nak masuk jenguk tu basuh larh kaki tu dulu..
eh eh datang ney tak de bawk buah tgn ker??
(hape? buah kaki?)
hamboy ganas sgt tu cik kiah/cik semail oit
hah?? nak air... kejap2 nak buatkan..
makan2??
hah kejap nanti siap larh..
(hamboy kenyang larh korunk singgah sini yerp)
ye larh tiap kali korunk singgah sini si PENDEK tak pernah nak buatkan air..
kering tekak yer..
ney ha si budak comot tu..
dia larh mengade mintak aini buat minum2 makan2..
amcam si budak comot ? dah kenyang? oke moh larh kite story2 yerp..

Semalam.. entah mimpi ape larh abah haku tu belikan susu tok si PENDEK..
rase nak tergelak pun ade..
rase terharu pun ade..
rase pelik pun ade..

ABAH:
ney ha.. susu tok kamu... minum taw.. tiap2 ari kamu kena minum
kasi cepat besar sikit.. ney tak kecik jer.. dgn adik kamu besor adik kamu..

si PENDEK aini:
haaa?? #%&^%
untuk ape neyh abah? owg dah besar larh.. wak menda agi nak minum2 susu bagai neyh?

ABAH:
eh, jangan banyak cakap.. minum jer.. abah dah beli kamu minum jer..
(terus bla mcm tu jer )

si PENDEK aini :
buat muke blur

beberapa minit kemudian
ABAH:
ney ha abah dah buatkan air susu neyh..... minum larh..
(sambil menghulurkan gelas)

si PENDEK aini :
ades ! tak nak larh bukan nye sedap pun susu neyh..
bau pun dah meloyakan..
werkkss...

ABAH:
EH.. jangan nak mengada... minum jer..

si PENDEK aini:
adik.. kau minum larh dulu nnti aku minum lepas kau minum..
(grrr!)
adik kau habiskanlah susu tu.. tak nak aku susu tu tak sedap..
loya aku...

ADIK:
Oke2 aku habiskan..

ABAH:
dah habis?

si PENDEK aini :
sudah abah.. ( sambil buat muke jahat baik)

ABAH:
Bagos.. mcm tu larh besok minum lagi taw.. baru larh cepat besar..

si PENDEK aini :
oke abah...hehe..

oit.. nape korunk senyum.. tak baik taw.. ngee.. haip.. si PENDEK dah besor..
mane leyh minum susu dah.. ape larh abah ney... sanggop g kedai belikan susu tumbesaran kat si PENDEK aini.. @%^$^%$^

p/s: ABAH.. saya dah umow 19 tahun abah.. saya dah besar.. xkan kena minum susu lagi...
ingat kecik2 dulu jer kena minum sekarang pun kena minum lagi.. grr..




0 comments: