Putus cinta itu menyakitkan??



haluu ha lagi sekali mau hapdet belog buruk neyh..
sesaje je nak suruh korunk2 semua singgah kat sini..
iye larh kekadang tu korunk lalu jer..
duduk pun punggung tak panas
ayoo..... tajuk kali ini pasal PUTUS cinta lar..

AHMAD: aku sedih larh.. aweks aku dah tinggalkan aku seyh..:face59:
JAMIL: buat bodo sudah.. alah aweks lain ramai lagi lar bro..:face7:
AHMAD: woy.. kau diam larh.. kau ape taw.. awek aku tu pengarang jantung aku..
aku sayang dia giler2 seyh..:face29:
JAMIL: hek eleh.. kau ney kate rambo.. rambo menda lagu neyh.. romea ade larh..
:face60:
AHMAD: AH.. aku tak kire aku nak aweks aku balik.. PULANGKAN ! PULANGKAN!:face16:
JAMIL: @%#$%^:face14:
(EIsh eishh.. kesian betul dekat ahmad.. sampai mcm tu sekali ye)

oke genk.. ape yg si PENDEK nak story neyh sal situasi di ats larh..
iye.. putus cinta memang perkara yg menyakitkan..
kebanyakkan org seolah olah sesat dan tidak bernyawa bile putus cinta..
Terutama bagi yang dah lame 'kapel' dan selalu menghabiskan mase bersama. Banyak kenangan yang sentiasa buat korunk teringatkan dia.

Harus diingati, Ex korunk ialah sejarah korunk. Korunk kena belajar untuk hidup tanpa dia.
Memang ini bukan nye perkara mudah bagi korunk. tapi bantuan sentiasa ade untuk membantu korunk melihat dgn lebih jelas dan untuk menerima ape yang terjadi.

antaranya :
1) Ia benar-benar berakhir. Jangan dekati dia. Jangan cuba untuk menghubungi dia sama ade melalui dari telefon ataupun facebook. Jangan pergi tempat yg selalu korunk date dgn dia yerp..

2) Bila dah betul- betul berpisah. dah takde pape lagi yang korunk nak bincangkan. Jangan merayu,menangis or buat miskol walaupun keadaan desperate .Dia tahu korunk pasti nak kembali lagi pade nya tapi dye tak kisah. Ambil itu sebagai petanda.

3) Selaraskan fikiran dan emosi korunk tu. Catatkan perasaan sedih dan perasaan negatif di ats kertas. Ekspresikan kesemuanya dan musnahkan kertas itu . watchout! jgn kasi kat Ex korunk plak bace kertas itu, pasti dorang akan mentertawakan korunk. Mungkain dorang akan merasa kelakar dan rimas bila korang dah desperate mcm tu. Yang pasti mesti kwn terdekat dia akan tahu hal ini.

4) Cari tempat yang baru untuk melepak. Then, jangan jumpa dengan kwn2 ex korunk tu. Jika ade kwn korang yang masih nak keep in touch dgn Ex korang tu , maka lebih baik korang elakkan dari berjumpa dgn dia. Sekurang-kurangnya untuk smentara waktu. Sesorang rakan sejati akan akan memahami ape yang korang lalui dan tinggalkan persahabatan dgn ex korang tu. Pada masa ini, korang akan dapat tahu betapa sejatinya kwan korunk tu.

5) lastly, kalau boleh korunk buang lah semua hadiah atau cenderahati dari ex korunk tu sebab dgn still menyimpan barang ini akan membuatkan diri korunk still ingtkn dia. Korunk akan faham jugak dan proses penyembuhan akan bermula. Cuma ambil mase sikit larh. Kehidupan ini xkan kekal di takuk yang same. Kebahagiaan dah kegembiraan akan muncul lagi . jangan putus harapan. keep you smile.. and find your true love.. :face9:

oke tu je larh yg si PENDEK aini nak share. kalau ade yang tertinggal sori larh..
papai alls.. kalau suke like je lorh..:face28:


0 comments: