Pengalaman pernah menjadi pesakit

Haloo peps ! dah lame tak meet-II dekat sini kans..? anda rindu? ouh terharu..
rase nak meleleh air mata.. wuuuwuuu..
ok.. bile malam-II cenggini.. si PENDEK aini teringat mase kecik-II dulu..
duluu sumpah kemain lagi nakal.. adik selalu kena buli.. so adee ku kesah..
dulu setan selalu bermain dalam benak pikiran..
yang mane satu si PENDEK aini ?

Teringat satu cerita.. mase tu si PENDEK aini baru darjah berapa..
dann dah ade adik dua orang.. syiokk kan dapat adik..
tapi syiokk membuli lar.. mase kecik-II dulu suke main dokter-II.. ala.. biase lar.. nak main dokter-II ni kena ade barang-II dia.. baru nampak macam berada dekat hospital betul..
kan.. siPENDEK aini ni. dulu berfikiran genius.. genius dalam menipu adik sendiri..
al maklum lar.. adik kecik lagi.. bile-II mase jek tipu adik..
haha.. jahat siottt..

tiap-II petang si omak kami beri dua posen sorang.. biase lar budak-II dulu kalau tak dapat duit dekat tangan mula lar nak hentak-II kaki dekat lantai sambil meronta-ronta mintak duit..

si pendekaini : makkk !! nak duit ! nak duit ! nak beli gula-II huwaaa!
maka bile si kakak berperangai sebegini.. si adik mula lar nak mengikut. !

si adik: makkk !! nak wett !! nak wettt !! nak beyi gule-II ! huwaaa !

maka sebagai emak.. terpaksa akur dengan perangai anak-II nya.. nak pelempang kunk kecik lagi ! nak manjakan makin menjadi-II.. so dengan buat muke duatigaempatlima posen..
mak si PENDEK aini pon bagi lar duit 20 sen sorang. Dulu kalau mak bagi duit kertas seringgit.. menjerit takmau ! nak yang syiling ! sebab nampak macam ade duit banyak..

20 sen vs Rm1..
si PENDEK aini pilih 20sen.. so dengan girang hati amik lar duit tu.. sambil lap-II mata yang berair serta hidung yang berhingus kaler pink..

yeeayy ! dah dapat duit.. ape lagi.. terus serbu jiran sebelah rumah.. jiran sebelah ade bukak kedai runcit.. mak selalu rungsing sebab memikirkan duit syiling yang nak di simpan dalam tabung selalu tak menjadi sebab duit syiling akan pupus dek anak-II nya.. mak terpaksa akur mengikut kehendak anak nya..

pasrah nye seorang ibu.. sobsobsob !

Dah dapat duit.. terus pergi beli gula-II.. si PENDEK aini dapat empat bijik.. si adik aini dapat jugak empat biji..
so balik lar kami kerumah.. betapa rakusnye si PENDEK aini dalam perjalanan balik kerumah tu tak tertahan nafsu makan.. nak jugak makan.. nak jugak makan.. makan lar.. dua biji.. sesumpahsesampai nye dekat rumah.. gula-II dah tinggal dua biji.. yang si adik punya tetap lagi maintain ade empat bijik...

Ala.. gula-II dah tinggal dua bijik.. adik punye ade lagi empat bijik ! tersangat jeles !
Tibe-II dapat satu idea.. ! Ahaa! idea yang agak jahat ..
so si PENDEK aini ajak si adik main .. DAYAH ! jum kite main DOKTER-II..
si adik yang lemah ni pun setuju dengan cadangan yang berunsurkan kesetanan aini..

si PENDEK aini : oke-II ! siape nak jadik DOKTER?
si adik : Aku aku aku ! si adik aini menjawab..

si PENDEK aini : heheehehe.. (gelak setan) sebab dah taw dah si adik pasti nak jadi DOKTER.. sebab adik aini memang dari kecik suka jadi DOKTER. And cite-II dia pun nak jadi DOKTER..
bole-II.. kau jadi DOKTER.. bia aku jadik pesakit..

si adik : (tanpa berpikir) .. ok-II setuju ! jum main !
si PENDEK aini : jum !

babak pertama :

si PENDEK aini : DOKTER.. ! saya sakit.. saya datang kesini sebab saya nak chek saya ade sakit ape.. :'(

si adik : ouh ! ye ke.. ok-Ii sile duduk.. bia saya check awak sakit ape..
awak sakit jantung ni ! bahaya ! tahap yang paling bahaya.. awak ade mase berapa minggu lagi boleh hidup ! awak kena sentiase makan ubat.
(menipu betul kan..)

si PENDEK aini : ye ke dokter? ok saya akan makan ubat sepertimana dokter suruh saya makan..

si adik : tanpa berpikir panjang yang gula-II nya akan berkurangan.. lalu diberinya gula-II
dua biji.. ini untuk pagi.. dan sebijik lagi untuk malam..

si PENDEK aini: ( yahoo ! aku dapat gula-II) ok dokter ! terima kasih..

BABAK kedua :

si PENDEK aini : datang lagi.. OUH ! DOKTER ! saya terasasakit lagi ! saya perlukan rawatan dari DOKTER. !

si adik : kesini kesini cepat.. biar saya nak check keadaan kamu..

si PENDEK aini: terima kasih dokter.

si adik : ok.. ubat yang hari tu dah habis ker?

siPENDEK aini : laju menjawab ye dokter ! dah habis dah !

si adik : OK saya akan beri awak lagi.. tapi kali ni sebijik jek..sebab hospital saya kekurangan ubat untuk pesakit.

si PENDEK aini : ok DOKTER .. faham..

BABAK KETIGA :

datang lagi hospital

si PENDEK aini : DOKTER ! saya sakit lagi ! cepat dokter tolong saya! saya sakit ni !

si adik : (menyedari yang dia telah ditipu oleh si PENDEK aini, yang menyebabkan gula-II dia kini tinggal SERATUSDUATIGA SEBIJIK)
AH ! asyik kau jek yang jadik pesakit ! biar la aku pulak yang jadik pesakit ! habis dah gula-II aku bagi kat kau ! ah ! mane aci !
( muka tahan nangis )

Si PENDEK aini : ah ! mane boleh ! tadi kau jugak kan yang nak jadik dokter. habis tu jadik lar !
gula-II tu aku dah makan. padan muka kau ! ( hahahaha.. gelak jahat )

si adik : berlari ke arah mak ! lalu menagis teresak-II !

si PENDEK aini : sambil jelir-II lidah.. besenang hati sebab dah banyak gula-II yang si PENDEK aini dapat !
DAmnnn it ! ade aku kesah !

betul ! sumpah si PENDEK aini nak cakap yang dulu ! bapak anak emak jahat nye dengan adik sendiri.. kuikukui
seronok bila ingat balik pasal kecik-II dulu..
:D i want back to home ! rindu nak jumpa kau lah DAYAH !

moral of the story : tak baik kite menipu keluarga sendiri !
jangan mudah terpedaya dengan kata-II orang lain ! :D


6 comments:

Unknown said...

best la cter nie...
cter la lg.....
tersenyum sowg2 ble bce...hahaha

nadia said...

Pening mak aini nak melayan kerenah aini dgn adik2 .. hehe

debbie irlando manurung said...

hai neng, assalamualaikum, maen ke blog saya yaa...

dollie_craft92 said...

@syafiq izzuddin hehehe..lawak kow?? hehe.. noty sikit dulu

dollie_craft92 said...

@nadia hehehe.. kan? memang mak aini kena sabar jek dgn anak-II dye.. :P